Czym jest platforma B2B?

Platforma B2B to specjalistyczne oprogramowanie przeznaczone do sprzedaży online, które wspiera zdalną obsługę klientów biznesowych. To system, w którym Klient stawiany jest na pierwszym miejscu. Oprogramowanie B2B umożliwia szybką obsługę zamówień, dzięki czemu sprzedaż może być prowadzona na najwyższym poziomie. Tego typu rozwiązanie sprawdza się najlepiej w przypadku hurtowni, firm dystrybucyjnych i producentów. Jeśli więc Twoja organizacja zajmuje się cyklicznymi dostawami biznesowymi towarów lub usług lub prowadzi dystrybucję hurtową, to platforma B2B jest stworzona właśnie dla niej. Komfort oraz szybkość realizacji zamówień to największa zaleta e-commerce. W czasach ustawicznych zmian niezbędna jest otwartość na nowe technologie takie jak automatyzacja sprzedaży, które sprzyjają innowacyjności małych firm oraz dużych przedsiębiorstw.

Co zyskasz dzięki wdrożeniu platformy B2B?

  • Zautomatyzujesz działania co przełoży się na podwyższenie jakości współpracy z Klientem
  • Umożliwisz Klientowi ustawiczny dostęp do oferty produktowej oraz składanie zamówień bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą
  • Udostępnisz Klientom aktualne, zgodne ze stanem rzeczywistym stany magazynowe wraz z cenami
  • Wprowadzisz całodobową sprzedaż – niezależnie od pory dnia czy też godziny (24h/7 w tygodniu)
  • Zoptymalizujesz przeprowadzanie transakcji online bez obowiązku płacenia prowizji, które są standardową częścią większości platform zakupowych
  • Oszczędzisz czas Twoich pracowników dzięki automatyzacji powtarzalnych czynności
  • Zmniejszysz ryzyko popełniania oczywistych pomyłek i błędów dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu
  • Podniesiesz wyniki sprzedaży
  • Zredukujesz bieżące koszty
  • Usprawnisz system płatności
  • Zyskasz kontrolę nad aktualnym stanem zamówień i reklamacji
  • Usprawnisz komunikację z Klientami
  • Zyskasz czas na budowanie dotychczasowych relacji oraz pozyskiwanie nowych Klientów

Funkcje platformy B2B

  • Integracja z programem handlowo-magazynowym
  • Rozbudowana baza kontrahentów, obejmująca także historię dotychczasowej współpracy
  • Panel do składania zamówień oraz do wglądu w aktualną ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb Klienta
  • Automatyczne raportowanie rankingów produktów oraz wartości koszyków
  • Stały dostęp do oferty produktowej, dopasowanej cenowo do potrzeb indywidualnego Klienta
  • Przekazywanie ogłoszeń oraz organizowanie promocji dedykowanych określonym grupom Klientów
  • Newslettery, powiadomienia mailowe służące przekazywaniu Klientom informacji o ofercie
  • Komunikator umożliwiający dostęp do historii konwersacji

Zakresy synchronizacji danych w platformie B2B

  • Kartoteki klientów
  • Stany magazynowe
  • Indywidualne cenniki
  • Oferty
  • Zamówienia oraz statusy ich realizacji
  • Rozliczenia np. faktury
  • Dostępne saldo, limity kredytowe
  • Zwroty / reklamacje
  • Możliwość pobierania innych dodatkowych informacji

Najważniejsze moduły platformy B2B

Katalog produktów dla klientów nie zalogowanych

Klient bez logowania może przeglądać katalog produktów z dostępem do części informacji. Klient nie ma możliwości składania zamówień, podglądu cen i stanów magazynowych.

Rejestracja nowego klienta

Nowy klient może zarejestrować się do systemu. Rejestracja może się też odbywać całkowicie automatycznie lub klient może być zatwierdzany przez administratora.

Progi rabatowe i ceny

Informacja na temat progów rabatowych i cen (m.in. ceny hurtowe, procentowy rabat na grupę produktów, indywidualna cena na produkt i inne) pobierana jest z programu finansowego / ERP. Dostępna jest również możliwość ustawiania cen i grup klientów na poziomie platformy B2B.

Płatności terminowe.

Podczas składania zamówienia klient ma dostępną informację na temat terminu płatności, zgodnego z ustawieniami w programie finansowym. Dostępna jest również opcja ustalania terminu płatności na poziomie platformy B2B.

Integracja z systemami płatności internetowych

Klient po zatwierdzeniu zamówienia ma możliwość wykonania przelewu za zamówienie przy pomocy serwisu płatności internetowych.

Stany magazynowe i termin dostępności

Klient ma dostęp do stanów magazynowych oraz w przypadku braku produktów informację na temat terminu dostępności.

Limity kredytowe i saldo

Możliwość składania zamówień w obrębie limitu kredytowego lub powyżej po zaakceptowaniu zamówienia przez handlowca.

Lista zamówień oraz faktur

Podgląd listy zamówień, faktur w tym kwota, terminy płatności, status rozliczenia oraz możliwość pobrania faktury w pdfie.

Dane kontaktowe opiekuna klienta

Możliwość skontaktowania się z opiekunem telefonicznie, mailowo lub na chacie.

Opiekun klienta

Uprawnienia opiekuna klienta umożliwiają podgląd przypisanej grupy klientów, możliwość złożenia w imieniu klienta zamówienia.

Ofertowanie

Opiekun klienta ma możliwość przygotowania indywidualnej oferty dla swojego klienta.