fbpx

Droga do rozwoju

GAZETA PRAWNA, FORUM BIZNESU 25.10.2019

AFKOM to prężnie rozwijająca się firma w branży informatycznej. 24 września prezes Arkadiusz Figurny odebrał statuetkę Polskiej Nagrody Innowacyjności 2018 za nowe technologie i autorski system OES dedykowany branży samochodowej.

Afkom jest laureatem Polskiej Nagrody Innowacyjności 2018. Czym dla Państwa jest to wyróżnienie?
Jest to na pewno docenienie całego naszego wysiłku, który do tej pory włożyliśmy w rozwój firmy. Firma działa od 5 lat, a więc stosunkowo młoda. Biorąc pod uwagę ten fakt, dla nas jest to ważna i prestiżowa nagroda.

Jakie były największe wyzwania, ale też największe powody do dumy w ciągu tych pięciu lat?
Największym wyzwaniem było wejście na rynki międzynarodowe, ponieważ pomimo znajomości języka obcego, bariera językowa daje się czasem we znaki. Jeśli rozmawia się po angielsku z ludźmi spoza Europy, to zawsze jest inaczej niż w przypadku nawiązywania relacji z Europejczykami. Dowodem na to jest współpraca z Indiami, z którymi wspólnie realizujemy jeden z większych projektów. Pomijając ten aspekt, największym problemem jest jednak przesunięcie strefy czasowej. Najważniejsze jest, by w jednym czasie komunikować się z partnerami biznesowymi w Indiach i jednocześnie móc pracować tutaj na miejscu.

W jaki sposób firma dąży do realizacji swoich celów w ramach programu AFKOM – droga do przemysłu 4.0?
Staramy się przede wszystkim być cały czas innowacyjni, wyszukujemy nowe rozwiązania, śledzimy to, co się dzieje na rynkach. Dążymy do tego, żeby opracować rozwiązania dla firm, które pozwolą wejść w przemysł 4.0.

Myśli Pan, że grupa docelowa firmy AFKOM w przyszłości się rozszerzy? Jeśli tak, to o jakie branże?
Myślę, że docelowo każda branża będzie dążyć w stronę przemysłu 4.0. Jest to nieuniknione, bo nasi sąsiedzi, np. z Niemiec, bardzo mocno idą w tym kierunku. Polska, żeby nadążyć za tym trendem będzie musiała inwestować w rozwiązania odpowiadające czwartej rewolucji przemysłowej.

Jakie są plany firmy na przyszłość?
Na pewno dalszy jej rozwój, powiększenie załogi, rozszerzenie rynków. Dziś wszystko ustala się dynamicznie. Każdy rok przynosi wiele zmian.

Jak Pan ocenia takie wydarzenia, jak Polski Kongres Przedsiębiorczości?
Polski Kongres Przedsiębiorczości jest bardzo prestiżowym wydarzeniem. Przede wszystkim doceniam ideę paneli dyskusyjnych, nawiązania nowych relacji biznesowych czy fakt, że można się spotkać z potencjalną grupą odbiorców, zobaczyć jak inne firmy realizują swoje cele.

Anna Cieśla

OES w drodze do przemysłu 4.0

GAZETA PRAWNA, FORUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, 01.10.2018

Firma AFKOM istnieje na rynku zaledwie od kilku lat, a już może pochwalić się licznymi sukcesami na rynku międzynarodowym. O efektach pracy w skali globalnej oraz autorskiej aplikacji mobilnej mówi Arkadiusz Figurny – prezes zarządu.

Czym zajmuje się firma AFKOM?

Jest to firma informatyczna. Specjalizujemy się w oprogramowaniu przeznaczonym dla firm produkcyjnych. Dokładniej jest to oprogramowanie, które ma wspierać produkcję i logistykę w ramach przedsiębiorstw. To taka specyficzna działka, która jest określana jako systemy MESowe. Mają one zarówno kontrolować produkcję, jak i raportować niskopoziomowo jej przebieg, np. zbierać informacje o ruchach komponentów na produkcji, o składzie produktu, o maszynach wykorzystanych do jego stworzenia, a także o parametrach, które są rejestrowane podczas procesu produkcyjnego.

Do jakich branż firma kieruje swoje usługi?

Przede wszystkim do sektora automotive, ale mamy też wśród klientów branżę meblarską. Tam śledzimy przepływ palet i jego sterowanie w całkowicie automatycznym systemie. Palety trafiają na bufor produkcyjny, w którym są sezonowane i po tym okresie przekazywane do dalszego procesu obróbki. Nad całością operacji sprawuje kontrolę nasz system.

Na czym polega autorski system AFKOM OES?

Oprócz wspomnianych procesów, wspiera on także kontrolę jakości, gdzie zbieramy informacje o parametrach. Jesteśmy w stanie weryfikować ich poprawność, a także przygotowywać statystyki dla zapewnienia ciągłości produkcji.

Firma działa również na rynkach zagranicznych. Jak do tego doszło?

Naszymi klientami są głównie korporacje. W ostatnim projekcie zainstalowaliśmy system w Indiach. Internet pozwala łączyć się z dowolnym miejscem na świecie w ramach sieci korporacyjnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie wspierać dowolne miejsce na ziemi. Całą pracę wykonaliśmy zdalnie, bez konieczności wyjazdu za granicę. Przygotowaliśmy odpowiednie instalacje na serwerze, koordynowaliśmy pracę programistów w Indiach i dziś system działa. To jest coś, czym chcemy się chwalić, bo jak na taką małą firmę, sukces w Indiach jest dla nas dużym osiągnięciem.

Jakie wyznaczniki musi mieć pracownik, aby dostać pracę w Państwa branży?

Przede wszystkim są to dobrzy specjaliści, posługujący się biegle językiem angielskim. Cechuje ich także otwartość, nieskupianie się na jednej rzeczy, ale szerokie spojrzenie na przeróżne tematy i chęć rozwoju. Jeśli mówimy o osobach bezpośrednio po studiach, one mają dużą wiedzę teoretyczną, ale brakuje im praktyki. Wiedza jest przekazywana w taki sposób, że teoria przysłania wizję praktyki. Trzeba poświęcić później trochę czasu, by wyszkolić pracownika. Prowadzimy szkolenia, które mają przygotować pracownika bezpośrednio pod potrzebną specjalizację.

Czym dla Pana i firmy jest nominacja do Polskiej Nagrody Innowacyjności?

Jest to szansa na rozwój i pokazanie się w szerszym gronie przedsiębiorców. Dotarcie do klienta dla małych firm jest utrudnione. Staramy się nasze rozwiązania promować wśród branż, które mają kontakty z przedsiębiorstwami produkcyjnymi. Nominacja jest wyróżnieniem i realną możliwością do pozyskania nowych korporacji, które docenią nasze działania.

Anna Cieśla

Inteligentne zarządzanie produkcją

FORUM BIZNESU GAZETA PRAWNA 14.05.2018

Istniejąca na rynku od 5 lat firma informatyczna AFKOM (Częstochowa), partner Oracle, oferuje innowacyjny system AFKOM OES, wspierający zapewnienie jakości w różnych gałęziach produkcji, stając się standardowym rozwiązaniem technologii 4.0. Rozwiązanie nieustannie ewoluuje i właśnie wprowadzane są na rynek kolejne jego funkcjonalności. Twórcą tego autorskiego systemu jest Arkadiusz Figurny, właściciel firmy.

AFKOM OES to uniwersalny system klasy MES, służący do sterowania procesami technologicznymi i przepływu materiałów podczas produkcji. Jest fundamentem, na bazie którego można budować kolejne rozwiązania tak, aby stworzyć inteligentny zakład przemysłowy. System może być stosowany w przedsiębiorstwach różnej wielkości i umożliwia zdalną kontrolę produkcji bez konieczności osobistego nadzoru (wydajność, braki, zapasy, negatywne zdarzenia, itp.). System może być umieszczony zarówno na serwerach przedsiębiorstwa jak i w chmurze.

Nowym elementem systemu jest AFKOM BLACKBOX urządzenie które umożliwia szybkie podłączenie każdej, nawet najprostszej maszyny do systemu. Urządzenie to umożliwia interakcję pomiędzy linią produkcyjną i planistą. Na podstawie wprowadzonego przez planistę zlecenia system może zweryfikować poprawność dostarczonych na linię komponentów oraz oprzyrządowania maszyny i zezwolić na start maszyny. Informacja o zrealizowanej produkcji zostanie na bieżąco wprowadzona do systemu dzięki czemu planista cały czas może obserwować przebieg realizacji zlecenie. Urządzenie może także gromadzić dane o przyczynach przestojów, awariach maszyny, parametrach procesu a także po dodaniu odpowiednich lampek umieszczonych nad opakowaniami komponentów wskazywać kolejność ich montażu.

System AFKOM OES daje także możliwość lepszej segregacji wadliwych produktów, wymianę danych pomiędzy różnymi systemami w tym samym zakładzie, jak również pomiędzy różnymi systemami innych firm łańcucha dostaw. Wszystkie dane są zapisywane w formie raportów w centralnej bazie przedsiębiorstwa, co pozwala porównywać między sobą poszczególne linie, a także zapewnia większe bezpieczeństwo i niższe koszty.

Zuzanna Pawełczyk

AFKOM wspiera zarządzanie

Rozmowa z Arkadiuszem Figurnym, właścicielem firmy AFKOM, Monitor Biznesu, 31 sierpnia 2016

AFKOM specjalizuje się we wspomaganiu zarządzania, szczególnie w kontekście koncepcji Przemysłu 4.0 lub Czwartej Rewolucji Przemysłowej. Na czym to polega?

Tak zwana Czwarta Rewolucja Przemysłowa to dynamiczny rozwój nowych technologii. Proponowane przez nas rozwiązania zmierzają do ciągłej optymalizacji funkcjonowania przedsiębiorstw poprzez gromadzenie i przetwarzanie informacji w czasie rzeczywistym. Chodzi o to, by nie tylko kierownictwo średniego szczebla, ale zarządy firm, a nawet klienci mieli na bieżąco wgląd w to, co się dziele na liniach produkcyjnych.

Dlaczego to jest tak ważne?

Umożliwienie bieżącego przepływu informacji zapewnia możliwość szybkiej weryfikacji procesów produkcyjnych i wpływania na zmiany, a co za tym idzie błyskawiczną eliminację błędów. Taki system pozwala też na realizację krótkich serii.

Jakie są konkretne propozycje AFKOM-u?

Zajmujemy się głównie tworzeniem i wdrażaniem systemów OES/MES/WMS/CMMS dla firm produkcyjnych lub logistycznych. Umożliwiają one  zarządzanie transportem manualnym, jak i automatycznym, są zoptymalizowane do przetwarzania dużej ilości danych. Ich wydajność i funkcjonalność można dopasowywać do wielkości zakładu. Interfejs webowy może być uruchamiany zarówno na komputerze jak i na smartfonie czy tablecie. Aplikacja jest niewrażliwa na nagłe awarie komputera, czy innego urządzenia, na którym jest przeglądana.

AFKOM ma na koncie wiele udanych projektów i realizacji na całym świecie. W czym upatruje pan źródło sukcesu firmy?

Korzystamy z najlepszych technologii informatycznych (Oracle, Microsoft, Siemens). Dysponujemy zespołem z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu systemów oraz w zarządzaniu projektami informatycznymi, tworzeniu i optymalizacji baz danych, programowaniu aplikacji webowych, okienkowych, mobilnych a także sterowników PLC. Mamy na koncie projekty realizowane w Niemczech, Hiszpanii, Rumunii, Portugalii, Indiach, Chinach w firmach z branży automotive i meblarskiej.

Jaki jest najważniejszy, „sztandarowy” państwa produkt?

Bez wątpienia to nasz autorski system AFKOM OES (operation execution system), zaprojektowany w celu wspierania produkcji, utrzymania ruchu, zarządzania jakością czy stanami magazynowymi. Wspólnie z polskim oddziałem firmy Balluff przygotowaliśmy model linii przemysłowej z małym robotem składającej samochody z drewnianych klocków. Wchodząc zdalnie do systemu z poziomu panelu klienta można wybrać sobie pojazd do wyprodukowania, a następnie obserwować przebieg jego budowy w automatycznej fabryce, a w systemie śledzić  potwierdzanie kolejnych etapów produkcji.

Rozmawiał: Piotr Kamiński

AFKOM zostaje członkiem Zwiazku Przedsiębiorców i Pracodawców

Miło jest nam poinoformować że AFKOM został członkiem częstochowskiego oddziału Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców to apolityczna organizacja działająca na rzecz polskich przedsiębiorców. Zrzesza zwolenników wolnego rynku i zdrowego rozsądku, którym zależy na tym, aby polskie firmy miały jak najlepsze warunki do rozwoju. Członkostwo w ZPP łączy się z szeregiem korzyści: zwiększa poczucie bezpieczeństwa, dostarcza wiedzy na temat wciąż zmieniającego się prawa, umożliwia szybszy rozwój biznesu. Co ważne, na tle innych organizacji ZPP wyróżnia się tym, że jej działania w całości ukierunkowane są na mikro, małe i średnie firmy. Różnicę widać również w aktywności i codziennym zaangażowaniu, co przekłada się na ilość realizowanych projektów. Od tych z największymi partnerami, jak np. w projekcie Google Internetowe Rewolucje, czy w portalu Dobry.biz, przez liczne szkolenia i seminaria, aż po działania lobbyingowe na rzecz MŚP, czy wsparcie informacyjne w postaci specjalnych biuletynów prawnych, newsletterów, raportów i publikacji.

Więcej o aktywności ZPP można dowiedzieć się tu: http://zpp.net.pl/

a o działaniach częstochowskiego oddziału tu: http://zpp.czest.pl/

 

AFKOM OES – system klasy MES

Autorski system AFKOM OES (operation execution system ) jest modułowym systemem zaprojektowanym w celu wspierania realizacji operacyjnych zadań w przedsiębiorstwie takich jak produkcja, utrzymanie ruchu, zarządzanie jakością czy zarządzanie stanami magazynowymi. W jego skład wchodzą takie podsystemy jak np. MES (manufacturing execution System), WMS (warehouse management system), SCM (supply chain management system) czy CMMS (computerized maintenance management system).

System OES w odróżnieniu od systemu ERP nie koncentruje się na rozliczaniu tego, co się dzieje w zakładzie tylko na optymalizacji procesów, które w nim występują. Według najnowszych trendów zgodnie z ideą Przemysłu 4.0 zakład powinien:

  • posiadać swój model cyfrowy, który poprzez system informatyczny będzie integrować się z maszynami na produkcji
  • maszyny powinny być wyposażone w interfejs komunikacyjny, dzięki któremu będą w stanie przesyłać informacje o swoim stanie i realizowanych zadaniach
  • maszyny powinny mieć możliwość reagowania na bieżąco na zmieniające się warunki otoczenia.

Koncepcja Przemysłu 4.0 zakłada wykorzystanie danych napływających od dostawców oraz klientów na każdym etapie procesu produkcyjnego. W praktyce oznacza to stworzenie w pełni zintegrowanego systemu, w którym historia produktu oraz informacje o jego lokalizacji i obecnym stanie będą dostępne cały czas, a fabryki oraz magazyny będą mogły wymieniać informacje w czasie rzeczywistym.

System AFKOM OES realizując te wytyczne w standardzie umożliwia dwukierunkową wymianę danych pomiędzy systemem i maszynami oraz tworzenie modeli procesów produkcyjnych wraz z integracją z innymi procesami. Nie ma on ograniczeń, jeżeli chodzi o ilość gromadzonych parametrów dotyczących procesu produkcji. Dokumentowaniu mogą podlegać zarówno sygnały bitowe potwierdzające np. fakt zamknięcia obudowy produktu, założenia podkładki, sprężyny, zaciśnięcia nita itp., jak również parametry dyskretne takie jak siła, moment, droga, ilość obrotów itp.

Dzięki temu, że komunikacja z maszynami jest dwukierunkowa, maszyny otrzymują na bieżąco dane z systemu, które pozwalają określić, jaki produkt ma być produkowany, ile sztuk ma być wyprodukowane, jakie komponenty są używane do budowy, czy produkt, który ma być aktualnie obrabiany ma poprawnie wykonane wszystkie operacje technologiczne. Integracja ze sterownikami maszyn może być tak duża, że może być niemożliwe uruchomienie maszyny bez zgody ze strony systemu. Jednocześnie w drugą stronę można na bieżąco śledzić stopień realizacji zleceń produkcji, szybkość przepływy komponentów w magazynach w ramach zintegrowanych z systemem obszarów zakładu. Pozwala to uzyskać szczegółowy dynamiczny obraz zakładu w każdej chwili jego funkcjonowania.

Dzięki możliwości tworzenia wielopoziomowych modeli procesów produkcyjnych możliwe jest tworzenie procesów, w których pewne etapy są wykonywane w procesach wstępnego montażu lub wstępnego przygotowania komponentów.

Elastyczny sposób konfiguracji procesu produkcji umożliwia budowanie uniwersalnych maszyn, które będą wykorzystywane w różnych procesach produkcji w zależności od bieżących zamówień klientów. Można np. zbudować uniwersalną maszynę do skręcania obudowy, która po wymianie oprzyrządowania może produkować różne produkty. Jednocześnie system jest w stanie kontrolować ilość skręcanych śrub dla każdego typu produktu jak również może kontrolować właściwe umiejscowienie tych śrub i odpowiednie parametry skręcania. Taki sposób budowy maszyn zapewnia bardziej optymalne wykorzystanie zasobów jak również daje możliwość zastępowania maszyn w czasie awarii jednej z nich.

Każdy z produktów czy jednostek transportowych posiada w systemie swój logiczny identyfikator, który może być zmieniany dynamicznie w zależności od dostępności fizycznych elementów identyfikacyjnych (etykiety drukowane, grawerowane, RFID). W ramach jednego procesu możliwe jest np. przypisywanie różnych identyfikatorów dla tego samego produktu. Z poziomu systemu można definiować dane i układ etykiet drukowanych czy grawerowanych.

System jest w stanie zintegrować wszystkie linie produkcyjne i maszyny w ramach jednego serwera. Daje to możliwość centralnego planowania i monitorowania na bieżąco realizacji planu produkcji dla całego zakładu. Możliwe jest także zbieranie i raportowanie błędów jakościowych oraz informacji o przestojach i awariach maszyn w ramach całego zakładu.

System AFKOM OES umożliwia zarządzanie stanami magazynowymi jak również przepływem materiałów. Dzięki odpowiedniej konfiguracji możliwe jest nadzorowanie:

  • zapotrzebowania na komponenty,
  • pakowania produktów do pojemników transportowych,
  • transportu pojemników z wyrobem na magazyn,
  • segregacji i rozmieszczenia pojemników na magazynie
  • czasu sezonowania produktu

System umożliwia zarządzanie transportem manualnym (wózki widłowe z operatorem) jak i automatycznym (automatyczne wózki widłowe, szynowe wózki transportowe lub system transporterów i wind).

System AFKOM OES jest zoptymalizowany do przetwarzania dużej ilości danych. Jednocześnie jest on systemem skalowalnym, którego wydajność i funkcjonalność można dopasowywać do wielkości zakładu.

System posiada nowoczesny skalowalny interfejs webowy, który może być uruchamiany zarówno na komputerze jak i na smartfonie czy tablecie. Interfejs ten umożliwia:

  • szybkie przechodzenie między poszczególnymi oknami systemu dzięki rozbudowanej strukturze menu oraz skrótów
  • dostęp do standardowych i definiowanych przez użytkownika czy administratora raportów
  • rejestrację i podgląd pełnej historii modyfikacji wykonywanych przez użytkowników na poziomie każdego okna i na poziomie całego systemu
  • podgląd logu błędów
  • podgląd danych przed modyfikacją
  • eksporty list rekordów do pliku csv
  • zaawansowane filtrowanie i sortowanie list rekordów
  • formatowanie list rekordów (dodawanie, usuwanie, grupowanie kolumn)
  • modyfikowanie danych w listach rekordów zgodnie ze zdefiniowanymi operacjami matematycznymi, logicznymi lub tekstowymi
  • weryfikację poprawności danych na poziomie pól formularza edycji danych a także na poziomie całego formularza
  • tworzenie menu użytkownika
  • zmianę swojego hasła dostępu dla każdego użytkownika
  • zakładanie użytkowników
  • administrowanie prawami użytkowników na poziomie grup
  • centralne logowanie się do systemu
  • kontrolę uprawnieni użytkowników w ramach każdego okna systemu
  • przygotowanie wielojęzycznej wersji językowej
  • konfigurowanie alarmów wysyłanych na maila lub smsa

Dzięki zastosowaniu interfejsu webowego aplikacja jest nie wrażliwa na nagłe awarie komputera, czy innego urządzenia, na którym jest przeglądana. Jeżeli dojdzie do awarii sesja jest rozłączana i możliwe jest ponowne zalogowanie się z tego urządzenia. Jeżeli do serwera zostaną przesłane niekompletne lub błędne dane to następuje wycofanie zmian. Nowe aktualizacje systemu wgrane na serwer są dostępne od razu dla wszystkich użytkowników.

Systemy rejestracji czasu pracy

Elektroniczne systemy rejestracji czasu pracy umożliwiają automatyczną rejestrację godzin wejścia i wyjścia pracowników. Na tej podstawie dostarczają aktualnych informacji o obecności i czasie pracy zatrudnionych osób. Dodatkowo pozwalają wyeliminować papierowe listy obecności. Systemy RCP doskonale sprawdzają się w firmach i instytucjach ze zmiennymi godzinami rozpoczęcia i zakończenia pracy – tam gdzie konieczne jest bilansowanie w dłuższych okresach rozliczeniowych rzeczywistego czasu pracy z przyjętymi normami.

Z uwagi na skomplikowane przepisy w zakresie rozliczania ruchomego czasu pracy wprowadzenie systemu RCP znacznie zmniejsza ilość czasu koniecznego na prowadzenie rozliczeń. System rejestracji czasu pracy może być jednocześnie systemem kontroli dostępu wystarczy połączyć go z zamkami magnetycznymi drzwi. Odczyt karty uprawnionej osoby otwiera drzwi i zostaje zapisywany w systemie RCP jako wejście.

Systemy MES

Systemy klasy MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwiają efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio-produkcyjnych.Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na bieżąco na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego. Pozyskane dane z procesu produkcyjnego pozwalają na analizę kluczowych wskaźników efektywności na produkcji i uzyskanie prawdziwego obrazu wykorzystania zdolności produkcyjnych.

Typowe funkcjonalności systemów klasy MES

  • śledzenie i wizualizacja produkcji w toku w czasie rzeczywistym,
  • śledzenie rzeczywistego czasu i wydajności pracy maszyn i ludzi,
  • śledzenie przestojów planowanych i przestojów nieplanowanych i ludzi,
  • rejestracja przyczyn przestojów nieplanowanych,
  • rejestracja przyczyn przestojów planowanych,
  • planowanie wykonania zleceń produkcyjnych i kontrola wykonania na poziomie operacyjnym,
  • aktualizacja stanów magazynów materiałów, półproduktów, produktów finalnych,
  • zbieranie informacji o wadach i jakości produkowanych części,
  • akwizycja danych z procesu technologicznego,
  • możliwość wymiany danych ze sterownikami i systemami wizualizacji,
  • natychmiastowe powiadamianie o zatrzymaniach występujących w czasie produkcji,
  • generowanie automatycznych raportów, szczegółowa analiza zgromadzonych informacji,
  • podsumowania i rozliczenia kosztów pośrednich i kosztów bezpośrednich produkcji,
  • możliwość wprowadzania danych automatycznie (maszyna), jak i ręcznie (człowiek),
  • śledzenie przepływu wyrobów, genealogia produkcji,
  • harmonogramowanie przeglądów i remontów,
  • opcjonalnie wymiana danych z systemami klasy MRP/ERP na poziomie „wertykalnym”,
  • opcjonalnie współpraca z systemami klasy CMMS na poziomie „horyzontalnym”.

Korzyści z wdrożenia systemu

  • wzrost produktywności
  • wzrost wskaźnika OEE
  • skrócenie czasu cyklu produkcyjnego
  • obniżenie kosztów produkcji
  • poprawa wizualizacji produkcji w toku
  • skrócenie przestojów nieplanowanych, jak i przestojów planowanych
  • poprawa jakości produkcji
  • zwiększenie stopnia wykorzystania zdolności produkcyjnych